Targi branżowe to doskonała okazja, by przedstawić swoją firmę potencjalnym klientom i kontrahentom. Atrakcyjna ekspozycja z całą pewnością nie umknie ich uwadze, jednak trzeba pamiętać, że epitet „atrakcyjna” ma w tym przypadku fundamentalne znaczenie. Sam udział w wydarzeniu to za mało, by zrealizować cele marketingowe. Rezultat jest wypadkową określonych działań, które w tym przypadku mają na celu wzbudzenie zainteresowania osób odwiedzających event.
O tym, jak duże znaczenie dla firmy ma udział w targach branżowych, najlepiej świadczy fakt, że w tego typu wydarzeniach uczestniczą największe światowe przedsiębiorstwa. Przykład? Proszę bardzo – salony samochodowe. Najbardziej prestiżowe imprezy przyciągają uwagę nie tylko potencjalnych klientów, ale także dziennikarzy reprezentujących najbardziej uznane tytuły. W tym kontekście, brak uczestnictwa w takim wydarzeniu byłoby ogromnym błędem ze strony producenta. Podziwiając takie imprezy na żywo lub śledząc medialne relacje, łatwo można zauważyć, że wystawcy dwoją się i troją, by wyróżnić swoje stoisko na tle konkurencji. Takie działania określa się mianem trade show marketingu. W tym temacie warto uczyć się od najlepszych, bo skoro określona strategia działa w przypadku największych podmiotów, dlaczego miałaby być nieskuteczna, gdy zastosuje ją mniejsza firma?
Jak wyróżnić swoją ofertę na targach?
Podstawą skupienia uwagi odwiedzających i mediów zawsze jest atrakcyjnie przygotowane stoisko firmowe. Wyróżniająca się kolorystyka i wyraźnie wyeksponowane logo to jeszcze nie wszystko. Tak samo istotną kwestią jest ciekawa forma zabudowy. Jako przykład warto postawić stoiska targowe oferowane na stronie https://www.adsystem.pl/stoiska-targowe-wystawowe/. Poza gotowymi zestawami, znany producent oferuje także zabudowę modułową, którą można niemal dowolnie konfigurować i w ten sposób – uzyskiwać oryginalny, niepowtarzalny efekt. Jeszcze ciekawiej prezentują się systemy podwieszane. Takie standy ekspozycyjne są widoczne z daleka, co sprawia, że dosłownie i w przenośni górują nad stoiskami konkurencji.
Kolejny dobry standard w działaniach trade show marketingu to ścianki reklamowe. Już prosty pop-up i nieskomplikowana ścianka banerowa mogą być skutecznym wyróżnikiem ekspozycji. Warto jednak wiedzieć, że ścianka ekspozycyjna może mieć także inną formę, bardziej oryginalną i lepiej dostosowaną do charakterystyki firmy. Na stronie https://www.adsystem.pl/scianki-reklamowe/ można znaleźć masę niekonwencjonalnych systemów wystawienniczych, m.in. ścianki okrągłe, typu „tower” i „serpentyna”. Takie akcesoria są widoczne z daleka, a dzięki oryginalnej formie skutecznie przyciągają uwagę i pomagają w stworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej stoiska. Dobrym pomysłem jest podświetlenie ścianki wydajnymi lampami LED. Wówczas stają się jeszcze bardziej czytelne dla odwiedzających targi.
Inne opcje? Flagi reklamowe (dokładnie tak, te akcesoria można stosować nie tylko na zewnątrz, ale także w pomieszczeniach), stojące kasetony i oczywiście leżaki reklamowe. Każdy z tych elementów stanowi świetną reklamę firmy, która zwraca uwagę i zachęca do zapoznania się z ofertą.
mOOtic,pl -