Jak się reklamować na targach branżowych?

Targi branżowe to doskonała okazja, by przedstawić swoją firmę potencjalnym klientom i kontrahentom. Atrakcyjna ekspozycja z całą pewnością nie umknie ich uwadze, jednak trzeba pamiętać, że epitet „atrakcyjna” ma w tym przypadku fundamentalne znaczenie. Sam udział w wydarzeniu to za mało, by zrealizować cele marketingowe. Rezultat jest wypadkową określonych działań, które w tym przypadku mają na celu wzbudzenie zainteresowania osób odwiedzających event.

O tym, jak duże znaczenie dla firmy ma udział w targach branżowych, najlepiej świadczy fakt, że w tego typu wydarzeniach uczestniczą największe światowe przedsiębiorstwa. Przykład? Proszę bardzo – salony samochodowe. Najbardziej prestiżowe imprezy przyciągają uwagę nie tylko potencjalnych klientów, ale także dziennikarzy reprezentujących najbardziej uznane tytuły. W tym kontekście, brak uczestnictwa w takim wydarzeniu byłoby ogromnym błędem ze strony producenta. Podziwiając takie imprezy na żywo lub śledząc medialne relacje, łatwo można zauważyć, że wystawcy dwoją się i troją, by wyróżnić swoje stoisko na tle konkurencji. Takie działania określa się mianem trade show marketingu. W tym temacie warto uczyć się od najlepszych, bo skoro określona strategia działa w przypadku największych podmiotów, dlaczego miałaby być nieskuteczna, gdy zastosuje ją mniejsza firma?

Zobacz również:  WebTalk digital first, czyli miejsce wielu możliwości

Jak wyróżnić swoją ofertę na targach?

Podstawą skupienia uwagi odwiedzających i mediów zawsze jest atrakcyjnie przygotowane stoisko firmowe. Wyróżniająca się kolorystyka i wyraźnie wyeksponowane logo to jeszcze nie wszystko. Tak samo istotną kwestią jest ciekawa forma zabudowy. Jako przykład warto postawić stoiska targowe oferowane na stronie https://www.adsystem.pl/stoiska-targowe-wystawowe/. Poza gotowymi zestawami, znany producent oferuje także zabudowę modułową, którą można niemal dowolnie konfigurować i w ten sposób – uzyskiwać oryginalny, niepowtarzalny efekt. Jeszcze ciekawiej prezentują się systemy podwieszane. Takie standy ekspozycyjne są widoczne z daleka, co sprawia, że dosłownie i w przenośni górują nad stoiskami konkurencji.

Kolejny dobry standard w działaniach trade show marketingu to ścianki reklamowe. Już prosty pop-up i nieskomplikowana ścianka banerowa mogą być skutecznym wyróżnikiem ekspozycji. Warto jednak wiedzieć, że ścianka ekspozycyjna może mieć także inną formę, bardziej oryginalną i lepiej dostosowaną do charakterystyki firmy. Na stronie https://www.adsystem.pl/scianki-reklamowe/ można znaleźć masę niekonwencjonalnych systemów wystawienniczych, m.in. ścianki okrągłe, typu „tower” i „serpentyna”. Takie akcesoria są widoczne z daleka, a dzięki oryginalnej formie skutecznie przyciągają uwagę i pomagają w stworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej stoiska. Dobrym pomysłem jest podświetlenie ścianki wydajnymi lampami LED. Wówczas stają się jeszcze bardziej czytelne dla odwiedzających targi.

Zobacz również:  WebTalk digital first, czyli miejsce wielu możliwości

Inne opcje? Flagi reklamowe (dokładnie tak, te akcesoria można stosować nie tylko na zewnątrz, ale także w pomieszczeniach), stojące kasetony i oczywiście leżaki reklamowe. Każdy z tych elementów stanowi świetną reklamę firmy, która zwraca uwagę i zachęca do zapoznania się z ofertą.