Jak stworzyć własną markę kosmetyczną?

Własna marka odzieżowa, kosmetyczna, biżuteryjna to marzenie niejednego biznesmena czy bizneswoman. Każdy z tych biznesów jest wymagający na swój sposób, jeśli jednak chcesz stworzyć własną markę kosmetyków, przygotuj się jednak na szczególnie wyboistą biznesową drogę.

Jak stworzyć własną markę odzieżową lub kosmetyczną?

Jeśli chcesz stworzyć własną markę odzieżową, biżuteryjną, kosmetyczną, zawsze musisz mieć na nią pomysł. Dzisiaj prowadzenie odtwórczego biznesu kopiującego pomysły innych raczej nie ma większego sensu. Konkurencja w tych segmentach jest tak duża, że zawsze do grupy docelowej startować będziesz razem z ogromnie dużą konkurencją. Wymóg oryginalności, ciekawego, własnego konceptu, którym możesz w social mediach i nie tylko przekonać swoich potencjalnych klientów to dzisiaj biznesowa konieczność. Koncepcja marki powinna być zbudowana na autorskim, kreatywnym pomyśle i wizji. Oczywiście ważne jest także doskonałe rozpoznanie rynku, określenie grupy docelowej i ustalenie, czego może potrzebować twój potencjalny klient. Dla koncepcji marki to absolutnie niezbędne dane. Im bowiem lepiej rozpoznasz potrzeby swoich klientów, im lepiej na nie odpowiesz, tym większą masz szansę zaistnieć i zakorzenić się na rynku.

Czym różni się założenie własnej marki odzieżowej od produkcji kosmetyków?

Jak stworzyć własną markę? Marka kosmetyczna, własna linia kosmetyków to bardzo wymagający obszar biznesowej działalności. Kolejni celebryci wchodzący we współpracę przy tworzeniu własnych kosmetyków mogą ci dawać złudne przekonania, że to zadanie jest proste do wykonania. Tak jednak nie jest. Rynek kosmetyczny jest bardzo trudny, przede wszystkim dlatego, że:

  • jest ogromnie nasycony, zarówno mniejszymi markami, jak i produktami globalnych gigantów, którzy razem z tobą stają do walki o przyszłych klientów i niestety często w tej walce są mocno uprzywilejowani,
  • sama produkcja kosmetyków jest bardzo kosztowna i niekoniecznie chodzi tutaj o konkretną recepturę, ale o koszty pracy fabryki, laboratorium, cenę samych podstawowych surowców, koszty generowane przez niekrótki przecież proces technologiczny prowadzący do powstania nowego kremu czy produktu do makijażu,
  • koszty związane z odpowiednią ekspozycją w drogeriach — dopóki decydujesz się wyłącznie na sprzedaż online przez własny sklep e-commerce, te koszty są stosunkowo niewielkie, jeśli jednak chcesz zadbać o odpowiednie miejsce w drogerii, przygotuj się na trudną batalię,
  • kosztowne są także opakowania kosmetyków, a jednocześnie trudno sobie dzisiaj wyobrazić kogoś, kto ten obszar zlekceważy, ponieważ wszystko badania pokazują, że atrakcyjne opakowanie ma duży wpływ na ostateczną decyzję konsumenta.
Zobacz również:  Jak trwale wyprostować loki?

Jak wybrać partnera do współpracy?

Kluczowymi kwestiami związanymi z biznesem kosmetycznym są oczywiście te dotyczące samego procesu technologicznego tworzenia kosmetyków. W przypadku tej działalności gospodarczej to właśnie sama produkcja jest najbardziej kosztowna, ale i od niej najwiecej zależy. Im lepszy kosmetyk, tym większa szansa, że skradnie on serca wielu klientów i sprawi, że będziesz mógł/mogła dalej rozwijać własny biznes. To także skład, jakość, właściwości konkretnego produktu są w stanie sprawić, że wyróżnisz się na tle konkurencji.

Trudno wyobrazić sobie, że ktoś otwierając markę odzieżową, postawi od razu szwalnię. Równie trudno zakładać, że osoba zakładająca biznes kosmetyczny, od razu zacznie budować fabrykę i laboratorium. Trudno jednak wyobrazić sobie produkcję kosmetyków bez tych przestrzeni. Na szczęście coraz więcej laboratoriów i fabryk kosmetycznych otwiera się na współpracę z nowymi podmiotami biznesowymi. Takiego partnera do współpracy warto jednak wybrać bardzo odpowiedzialnie i dokonać researchu, uwzględniając przede wszystkim:

  • dotychczasowych klientów — jeśli fabryka lub laboratorium pracuje wyłącznie na wielkich, globalnych gigantów, możesz obawiać się, że produkty doskonale znanych marek i twoje niewiele się będą różnić, a grupę docelową zawsze skutecznie przyciągnie dobrze rozpoznawalna marka; jeśli z kolei laboratorium jest otwarte na współpracę z mniejszymi podmiotami, możesz liczyć na odpowiedni poziom opieki, wsparcia, wspólnej pracy, która może przynieść efekt w postaci ciekawych, oryginalnych i niebanalnych produktów;
  • obszaru kosmetologii, w którym specjalizuje się laboratorium — może niekoniecznie krem na dzień do twarzy to jest ten produkt, który warto zaproponować odbiorcom; dzisiaj coraz większe zainteresowanie wzbudzają np. produkty makijażowe do brwi; warto zainteresować się współpracą z kimś, kto ma już doświadczenie w konkretnym obszarze.
  • jakość surowców, kompetencje technologa, prowadzone badania, obecność certyfikatu GMP gwarantującego przestrzeganie surowych zasad panujących na rynku kosmetycznym — to wszystko ma ogromne znaczenie dla jakości produktów, które mogą powstać w ramach współpracy; oczywiście identyfikacja wizualna jest ważna, natomiast bez dobrego produktu w środku, nie masz co marzyć o sukcesie, warto więc zadbać o partnera, który może cię tam zaprowadzić.
Zobacz również:  Jak szybko rosną paznokcie — czynniki i przyczyny